Δυναμικά ξεκινά η σεζόν Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Το πρόγραμμα χαρακτηρίζουν σημαντικές διεθνείς παραγωγές, συναυλίες μουσικών παγκοσμίου φήμης, όπερα, χορός, ενώ συνεχίζονται εκδηλώσεις – θεσμοί, όπως το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου, το Φεστιβάλ Μπαρόκ και οι εμφανίσεις της Ορχήστρας Νέων του ΟΜΜΘ «MOYSA».
Φέτος, συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του κορυφαίου βιολονίστα Leonid Kogan. Σπουδαίοι καλλιτέχνες όπως ο Λεωνίδας Καβάκος, η Victoria Mullova και ο Augustin Handelich μαζί με κορυφαίες ορχήστρες, τιμούν τον μοναδικό αυτόν μουσικό με συναυλίες και εκδηλώσεις στις αίθουσες του Μεγάρου.
Παράλληλα, «Συγγραφείς από όλο τον Κόσμο Ταξιδεύουν στο Μέγαρο» για μία ακόμα φορά, για να συστηθούν στο αναγνωστικό κοινό και να δώσουν την ευκαιρία στους αναγνώστες να τους γνωρίσουν καλύτερα.
Οι σημαντικές συνεργασίες με την Κρατική Ορχήστρα και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος ενώ το Μέγαρο θα συμπλεύσει φέτος και με τα ΔΗΜΗΤΡΙΑ, τον κορυφαίο πολιτιστικό θεσμό της πόλης.
Το Μέγαρο πιστό στην δύναμη της συμπερίληψης, παρουσιάζει, στο πλαίσιο των “Δημητρίων”, για πρώτη φορά στη Βόρεια Ελλάδα σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας την όπερα ‘’La Traviata” από την Εθνική Λυρική Σκηνή ενώ και στους «Συγγραφείς του Κόσμου» παγιώνεται πλέον η διερμηνεία για τους μη ακούοντες συμπολίτες μας και εκείνους με σοβαρά προβλήματα ακοής.
Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η ενεργή συμμετοχή στο πρόγραμμα της «Πολιτιστικής Συνταγογράφησης» με την παράσταση του Νίκου Ξανθούλη «Τα Παπούτσια του Άλλου» στην οποία συμμετέχουν άτομα με ψυχικά νοσήματα. Επιπλέον, την έναρξη του φετινού προγράμματος σηματοδοτεί συναυλία στο πλαίσιο του «EyeHarp», μιας ξεχωριστής μουσικής σύμπραξης καλλιτεχνών με άτομα με αναπηρίες.
Τέλος, τα Χριστούγεννα στο Μέγαρο θα είναι και φέτος φαντασμαγορικά! «Καρυοθραύστης» από το Ballet Arabesque, ο «Μικρός Πρίγκηπας» σε μια παραμυθένια παραγωγή του Broadway Entertainment Group αλλά και γιορτινές συναυλίες θα ταξιδέψουν μικρούς και μεγάλους.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
ΧΟΡΟΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
08/09 και 09/09 SASHA WALTZ & GUESTS: In C
Το 2021, η Γερμανίδα χορογράφος Sasha Waltz ανέπτυξε ένα χορογραφικό σύστημα βασισμένο στην επαναστατική ανοιχτή παρτιτούρα «In C» του Terry Riley (1964). Η χορογραφία είναι ένα παιγνιώδες σύστημα 53 χορογραφικών μορφών για έναν δομημένο αυτοσχεδιασμό με κανόνες και νόμους. Μέσα σε αυτό το σύνολο κανόνων, ο μεμονωμένος ερμηνευτής έχει δημιουργική ελευθερία, αλλά πάντα σε σχέση με την ομάδα. Έτσι, το «In C» είναι μια δημοκρατική διαδικασία: είναι ένα κομμάτι σχετικά με το άτομο ως μέρος μιας ομάδας και αντικατοπτρίζει τη δυναμική σχέση μεταξύ των μοναδικών αποφάσεων και των επιλογών των πολλών. Παίζει με τους συνεχώς μεταβαλλόμενους ρόλους του ακόλουθου, του καθοδηγητή και του ενδιάμεσου των δύο, δημιουργώντας ένα οριζόντιο δίκτυο δημιουργίας. Το “In C” έκανε πρεμιέρα σε ζωντανή μετάδοση από το Radialsystem του Βερολίνου και έκτοτε έγινε δεκτό με μεγάλο ενθουσιασμό από το κοινό διεθνώς.
Σύλληψη- Χορογραφία Sasha Waltz
Mουσική Terry Riley
Κουστούμια Jasmin Lepore
Φωτισμοί Olaf Danilsen
Δραματουργία Jochen Sandig
Χορός/Χορογραφία Sasha Waltz & Guests
19/09 και 20/09 (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ)
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ – BABAE & DUENDE
Α’ Μέρος
Joy Alpuerto Ritter: “Babae”
Ένα σόλο έργο διάρκειας 30 λεπτών εμπνευσμένο από το «αριστούργημα της παραξενιάς», τον Χορό των Μαγισσών της Mary Wigman. Μεγαλωμένη και κλασικά εκπαιδευμένη στη Γερμανία, η Joy εξετάζει κληρονομικά λεξιλόγια, αναδιαμορφώνοντας τι σημαίνει να καλείς τη δύναμη και τις μυστικιστικές πρακτικές της γυναίκας ως μάγισσα. Συνδυάζοντας τους φιλιππινέζικους παραδοσικούς χορούς, που αποτελούν και τις ρίζες της, την κλασική της εκπαίδευση και το χιπ χοπ & voguing, το Babae είναι μια αλληλεπίδραση μιας γυναίκας ανάμεσα στις ζωώδεις και αισθησιακές ιδιότητες της τελετουργίας και της δύναμης.
Χορογραφία / Χορεύτρια Joy Alpuerto Ritter
Μουσική Vicenzo Lamagna
Φωτισμοί Arne Schmitt / Joy Alpuerto Ritter
Κοστούμια Lan Behrendt DYAO
Καλλιτεχνικός βοηθός Lukas Steltner
Β’ Μέρος
Dickson Mbi: “Duende”
Αυτό το εικοσάλεπτο σόλο, σε πρωτότυπη μουσική του Roger Goula, συνδυάζει διαισθητικά αναμνήσεις από την προγονική αφρικανική κληρονομιά του Dickson, τις ελίτ δεξιότητές του στο popping και την εκπαίδευσή του στον σύγχρονο χορό. Ένα ταξίδι, μια ανάμνηση, ένας προβληματισμός, μια τελετουργία και μια προσωπική αφήγηση του Dickson. Το Duende είναι μια αποκάλυψη της ψυχής, που σπάει τη συνήθεια να κρύβουμε αυτό που είμαστε και, αντιθέτως, να βρίσκουμε την αυτοπεποίθηση να εκθέτουμε την ψυχή μας, την ιστορία της και τα συναισθήματά μας. Ο Dickson Mbi δημιουργεί ένα απόκοσμο παραμύθι που ζωντανεύει τα συναισθήματα που αποκαλύπτονται σε αυτές τις στιγμές φωτός.
Χορογραφία / Χορευτής Dickson Mbi
Μουσική Roger Goula
Φωτισμοί Fabiana Piccioli
22/09 ΚΑΙ 23/09 (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ)
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ
TALAASH…THE SEEKING! & ATMA
A’ Μέρος
AditiMangaldas: TALAASH…TheSeeking!
Δύο μικρά αποσπάσματα μιας ολοκληρωμένης παραγωγής σε χορογραφία της Aditi Mangaldas. Το πρώτο είναι ο κλασσικός ινδικός παραδοσιακός χορός Kathak και το δεύτερο σύγχρονος χορός βασισμένος στο Kathak.
Χορός & Χορογραφία Aditi Mangaldas
Τεχνικός διευθυντής & Φωτισμοί Christopher Flux
Ήχος Yogesh Dhawan
Πρώτο μουσικό έργο Shubha Mudgal & Aneesh Pradhan
Δεύτερο μουσικό έργο Ish Shehrawat + diFfuSed beats (Sound Reasons)
Παραγωγή Aditi Mangaldas Dance Company
Β’ Μέρος
Danae & Dionysios: Atma
Δύο νέοι καλλιτέχνες εκφράζουν τη δική τους άποψη σχετικά με την πρωτόγονη πάλη ανάμεσα σε αυτό που είμαστε και σε αυτό που ήμασταν κάποτε. Μια καταρρακτώδης ροή εικόνων για τη συμπληρωματικότητα της ανθρώπινης και της θηριώδους φύσης. Ατελείωτες μεταμορφώσεις του σώματος.
Αναστάσιος Κουκουτάς
Χορογραφία & χορευτές Danae & Dionysios
Μουσική Constantinos Skourlis
Κοστούμια Vaya Nikolakopoulou
Φωτισμοί Llorenc Parra
14/10 ΝOMADICS (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ)
Στο έργο Nomadics οκτώ χορευτές εξερευνούν πώς να δώσουν φωνή στη φύση, σε μια σύλληψη που αναζητεί να επικοινωνήσει με τους θεατές και να επεκτείνει τη συνείδησή τους μέσω μιας πεζοπορίας, που προηγείται της παράστασης. Έτσι, το κοινό γνωρίζει τους χορευτές και οι χορευτές γνωρίζουν το κοινό τους, δημιουργούν σχέσεις και μαζί διασχίζουν μέρος της φύσης, της πόλης και τέλος της σκηνής, μέχρι την έναρξη της παράστασης. Οι ερμηνευτές απεικονίζουν πώς η φύση κοιτάζει πίσω τον άνθρωπο και υποφέρει τα βήματά του. Ενσαρκώνουν πώς ανακτά τη θέση της και ανταποδίδει. Αυτό γίνεται από μια ανεπαρκή – ανθρώπινη- αλλά και μολυσματική και ιδιότροπη φαντασία. Το Nomadics επιτρέπει στους χορευτές να γίνουν ένα (διερχόμενο) μαινόμενο τοπίο. Άλλοτε είναι δέντρα, άλλοτε είναι γρασίδι. Αυτή η συνεχής μεταμόρφωση έχει ως αποτέλεσμα την ομορφιά, καθώς και την τριβή: υπάρχει ένταση στον αέρα. Αλλά όπως μας δείχνει η φυσική: η τριβή οδηγεί τελικά σε ζεστασιά, επιβράδυνση ή αλλαγή. Ή πάλι: μέσα από τον αγώνα, οι χορευτές στο Nomadics αναζητούν σύνδεση, τόσο με τη φύση, όσο και μεταξύ τους. Στην πορεία, η πολύ ιδιαίτερη environmental techno μουσική σύνθεση βρίσκεται σε έντονη συμβίωση με τον χορό.
08/11 και 09/11 ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΝΙΑΔΑΚΗΣ
Η νέα χορογραφική δημιουργία του Αντώνη Φωνιαδάκη υπόσχεται μια δυναμική και βαθιά εκφραστική εξερεύνηση των μπαρόκ θεμάτων μέσα από το πρίσμα του σύγχρονου χορού και της μουσικής. Το έργο αυτό τονίζει τη σύγχρονη ζωτικότητα, την ταχύτητα και την εκρηκτική εκφραστικότητα που χαρακτηρίζει εκείνη την περίοδο, ενώ ταυτόχρονα διεξάγει έναν διάλογο με τη δική μας εποχή.
Στη χορογραφία του, ο Φωνιαδάκης αντλεί έμπνευση από την αρχή του κοντραπούντο και την εφαρμόζει στην κίνηση. Κάθε χορευτής, σαν ένα όργανο σε μια μπαρόκ φούγκα, εισάγει το δικό του μοτίβο, το οποίο εμπλέκεται με αυτά των άλλων για να σχηματίσει ένα συνεκτικό, αλλά πολύπλοκο σύνολο. Αυτή η προσέγγιση δεν ακολουθεί απλώς τη μουσική, αλλά δημιουργεί έναν διάλογο μαζί της, με κάθε χορευτή να προσθέτει τη δική του “φωνή”, διαμορφώνοντας τη δική του αφήγηση μέσα στη συνολική σύνθεση.
Γνωστός για την ικανότητά του να συνδυάζει στοιχεία κλασικού και σύγχρονου χορού, ο Φωνιαδάκης δημιουργεί έργα που είναι ταυτόχρονα ριζωμένα στην παράδοση και αποφασιστικά σύγχρονα. Αυτή η δημιουργία δεν αποτελεί εξαίρεση, επεκτείνοντας την καινοτομία από τη χορογραφία στη μουσική. Η ένταξη σύγχρονων ηλεκτρονικών ήχων από τον Julien Tarride ανανεώνει το μπαρόκ και την ερμηνεία του για ένα σύγχρονο κοινό, χρησιμοποιώντας στρατηγικά αυτά τα ηχητικά στοιχεία με σκοπό να ενισχύσει κρίσιμες στιγμές όπως η εισαγωγή, οι μεταβάσεις μεταξύ των έργων και ένα μεγαλειώδες φινάλε.
Αντώνης Φωνιαδάκης Χορογραφία
Βοηθός Χορογράφου Pierre Magendie
Μουσική Σύνθεση – Ενορχήστρωση Julien Tarride
Φωτισμοί Σάκης Μπιρμπίλης
Σχεδιασμός κουστουμιών Αναστάσιος Σωφρονίου
Χορεύουν οι:
Christian Denice
Rosario Guerra
Terra Kell
Lou Andre
Pier-Loup Lacour
08/09 ΟΛΟΙ …ΜΑΖΙ! ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ EYEHARP
Εκδήλωση συμπερίληψης
Μέσα από την τέχνη, τον πολιτισμό και την εκπαίδευση
Απτική Έκθεση Ζωγραφικής Δημητρίου Καπετάνου
18.00 – 19.30 (Μ2 – Φουαγιέ)
Συναυλία
20.00 (Μ2 – Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης)
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, η Πειραματική Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Θέρμης, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και το EyeHarp ενώνουν τις δυνάμεις τους υπό την αιγίδα της Αντιπεριφέρειας Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και μας παρουσιάζουν σήμερα τον πολίτη του αύριο σε μια κοινωνία στην οποία όλοι οι άνθρωποι, ανεξαιρέτως, θα είναι μαζί.
Η εκδήλωση «Όλοι …Μαζί» τοποθετεί τον επισκέπτη στη θέση του «άλλου», καλεί όλους τους ανθρώπους να «αγγίξουν» την διαφορετικότητα μέσα από το «χρώμα». Ένα ταξίδι διάδρασης ξεκινά! Ο Δημήτρης Καπετάνου παρουσιάζει σε 12 απτικούς πίνακες το χρώμα όπως το έχουν φανταστεί άνθρωποι με οπτική αναπηρία. Τα έργα αποδίδονται στη γραφή Braille και γίνονται προσβάσιμα στο ευρύ κοινό μέσα από τις περιγραφές εθελοντών του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Οι επισκέπτες θα μπορούν να αισθάνονται τα έργα απτικά και να συναισθάνονται τους ανθρώπους με οπτική αναπηρία. Το περιεχόμενο των πινάκων αποδίδεται ταυτόχρονα και στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα για τους κωφούς θεατές από την Ανδρομάχη Βλάχου. Για τους επισκέπτες με οπτική αναπηρία, θα δίνεται η δυνατότητα απτικής ξενάγησης στη σκηνή της αίθουσας Αιμίλιος Ριάδης, που θα υλοποιείται από την Access4all, ώστε να κατανοήσουν τον χώρο που θα δοθεί η συναυλία.
O Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης – MOMus συμμετέχει μέσα από έξι πίνακες ζωγραφικής οι οποίοι αποδίδονται στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα από μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου – Λυκείου Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης. Την έκθεση θα συνοδεύσει η Λουκία Κασαμάκη, η δωδεκάχρονη μουσικός και συνθέτης με οπτική αναπηρία, η οποία θα προσεγγίσει μουσικά την εικόνα μέσω του ήχου γιατί όπως η ίδια έχει δηλώσει ότι ο ήχος για τους τυφλούς είναι ό,τι η εικόνα για τους βλέποντες. Ταυτόχρονα, παράλληλες δράσεις θα υπάρχουν και για τους μικρούς επισκέπτες σε συνεργασία με το Art of Speech, το κέντρο μάθησης και λόγου, το οποίο καλεί τα παιδιά να αποτυπώσουν ζωγραφικά την «διαφορετικότητα» και να αποδώσουν την ψυχή τους στον καμβά. Μια ολιστική βιωματική εμπειρία αισθήσεων συνδυάζεται πολυτροπικά ώστε να δημιουργήσει συναίσθημα.
Στο συναυλιακό μέρος μια εκπληκτική μουσική σύμπραξη 100 ανθρώπων με και χωρίς αναπηρία αποσκοπεί να δώσει τον ρυθμό σε μια κοινωνία που αλλάζει και δεν χωρά αποκλεισμούς. Την έναρξη της εκδήλωσης θα κάνει η Αλεξάνδρα Κερλίδου, η πρώτη Ελληνίδα μουσικός με εγκεφαλική σπαστική τετραπληγία, η οποία παίζει μουσική με τα μάτια μέσω της τεχνολογίας του EyeHarp του Ζαχαρία Βαμβακούση. Το EyeHarp είναι το πρώτο ψηφιακό μουσικό όργανο παγκοσμίως που επιτρέπει την έκφραση μόνο με την κίνηση των ματιών. Μαζί της, μαθητές με σπαστική τετραπληγία και ΑLS, θα συμπράξουν επί σκηνής με την Λουκία Κασαμάκη και τους Κρουστωδούς του Κέντρου ΑμεΑ «Ο Σωτήρ» με την κατεύθυνση του μουσικοθεραπευτή Αποστόλη Λάσχο.
. Ο γνωστός ερμηνευτής Βασίλης Λέκκας και η Κρητικιά ερμηνεύτρια Ερήνη, η οποία τραγουδά για την παράδοση σε Ελλάδα και Αμερική, θα ταξιδέψουν το κοινό μέσα από το παρελθόν στο μέλλον.
Πολυφωνικό πλούτο θα προσδώσει με τη συμμετοχή της η Χορωδία Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση της Μαρίας Έμμας Μελιγκοπούλου. Οι μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου – Λυκείου Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης θα δώσουν και στο συναυλικό μέρος δυναμικά το παρόν αποδίδοντας τα τραγούδια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Η εκδήλωση θα έχει ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα από την Σπυριδούλα Κουρτέση και θα μεταδίδεται διαδικτυακά ώστε να είναι καθόλα προσβάσιμη.
Η 8η Σεπτεμβρίου είναι και η ημέρα λήξης των Παρολυμπιακών Αγώνων στη Γαλλία. Τιμητικά, η Λουκία Κασαμάκη, η οποία θα κάνει την έναρξη των Παρολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, θα αποδώσει το τραγούδι «Je Vole» με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, ως φόρο τιμής σε όλους όσους αγωνίστηκαν και αποδεικνύουν πως η πνευματική και ψυχική ελευθερία καθιστούν τον άνθρωπο ανεξάρτητο, πέρα από την σωματική του ικανότητα.
Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία τέχνης που παρουσιάζει τον άνθρωπο πέρα από κάθε όριο ως μέλος μιας κοινωνίας του «Αύριο», όπου όλοι θα είναι «Μαζί».
Συντονισμός – Παρουσίαση εκδήλωσης Μαρία Βαρσαμά
Δημήτρης Καπετάνου απτική έκθεση ζωγραφικής
Λουκία Κασαμάκη σύνθεση, πιάνο, τραγούδι
Μαθητές Ειδικού Γυμνασίου-Λυκείου Κωφών & Βαρηκόων Θεσσαλονίκης νοηματική απόδοση πινάκων MoMUS & τραγουδιών
Θανάσης Παπαϊσίου πιάνο
Ευτυχία Βενιωτά πιάνο
Δημήτρης Καπερνάρος dj
Βασίλης Λέκκας τραγούδι
Ερήνη τραγούδι
Αλεξάνδρα Κερλίδου Μουσική με τα μάτια
Μαθητές του EyeHarp Μουσική με τα μάτια
Άκης Παπαεμμανουήλ βιολί
Σάκης Κοντονικόλας πιάνο
Ζαχαρίας Βαμβακούσης ακορντεόν
Χορωδία Ι.Ν. Αγ. Κυρίλλου & Μεθοδίου
Διδασκαλία χορωδίας Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου
Κρουστωδοί – Κέντρο ΑμεΑ «Ο Σωτήρ»
Μουσικοθεραπευτής Αποστόλης Λάσχος
Απτική ξενάγηση σκηνής Access4all
Επιμέλεια δραστηριοτήτων Μαρίνα Ζήση – Art of Speech
Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
13/09 ΡΩΣΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
D. Shostakovich: Εορταστική Εισαγωγή σε λα μείζονα, έργο 96
P.I. Tchaikovsky: Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23
S. Prokofiev: Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Σουίτα αρ. 2, έργο 64
Άννα Αβραμίδου Πιάνο
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Έκτορας Ταρτανής Διεύθυνση Ορχήστρας
20/09 ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΡΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ – ΜΕΞΙΚΟ
Διοργάνωση: ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
A. Copland: El Salón México
M. Ponce: Concierto del Sur
S. Revueltas: La Noche de los Mayas
Vojin Kocić Κιθάρα
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Martin Lebel Διεύθυνση Ορχήστρας
27/09 ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ WILLIAM HERSCHEL
Διοργάνωση: ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της “Βραδιάς του Ερευνητή”
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
B. Franklin: Κουαρτέτο για 3 βιολιά και τσέλο σε φα μείζονα
(διασκευή για ορχήστρα εγχόρδων)
W. Herschel: Συμφωνία αρ.17 σε ντο μείζονα
W. Herschel: Συμφωνία αρ.14 σε ρε μείζονα
J. Haydn: Η Δημιουργία, Hob. XXI: 2
Γεώργιος – Ιούλιος Παπαδόπουλος Παρουσίαση
Σιρανούς Τσαλικιάν Σοπράνο
Ηλέκτρα Μανούση Μέτζο σοπράνο
Mihail Mihaylov Τενόρος
Τάσος Αποστόλου Μπάσος
Χορωδία Φιλαρμονικής Κοσσυφοπεδίου
Hajrullah Syla Διδασκαλία χορωδίας
Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης
Μαίρη Κωνσταντινίδου Διδασκαλία χορωδίας
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Κορνήλιος Μιχαηλίδης Διεύθυνση ορχήστρας
11/10 (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ) ΣΥΝΑΥΛΙΑ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΙΑΤΗ
Διοργάνωση: ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΔΗΜΟ ΠΥΛΑΙΑΣ – ΧΟΡΤΙΑΤΗ, 59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
David Bruce: Σύνθεση αφιερωμένη στο Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη
(Παγκόσμια πρεμιέρα)
D. Shostakovich: Συμφωνία αρ. 8 σε ντο ελάσσονα, έργο 65
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Leo McFall Διεύθυνση Ορχήστρας
06/12 ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ
Βιολοντσέλο: Nil Kocamangil
Διεύθυνση ορχήστρας: Νίκος Χαλιάσας
Sand artist: Katerina Barsukova
Πρόγραμμα:
Φέριτ Τουζούν (1929-1977): Anatolian Candle Dance
Αχμέντ Αντνάν Σαϊγκούν (1907-1991): Κοντσέρτο για τσέλο και ορχήστρα, έργο 74
Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ (1844-1908): Σεχραζάντ, έργο 35
MOYSA
25/09 ΣΥΝΑΥΛΙΑ MOYSA – MARTINOTIRIMO (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α’ Μέρος
J. Sibelius: Valse triste, έργο 44/1
J. Sibelius: Winterbild, έργο 114, αρ.2 (από τα Πέντε Σκίτσα για πιάνο)
ενορχήστρωση: Νίκος Χριστοδούλου
L.v. Beethoven: Κοντσέρτο για πιάνο σε σολ μείζονα αρ. 4, έργο 58
Β’ Μέρος
R. Wagner: Το Ειδύλλιο του Siegfrid, WWV 103
S. Prokofiev: Συμφωνία αρ. 1 σε ρε μείζονα, έργο 25, “Κλασική”
Μαρτίνος Τιρίμος Πιάνο
MOYSA – Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης
Νίκος Χριστοδούλου Διεύθυνση Ορχήστρας
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ LEONIDKOGAN
1 έως 6 Οκτωβρίου
Το 2024 συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες όλων των εποχών, του σπουδαίου Leonid Kogan.
Ο Leonid Kogan υπήρξε ίσως ο επιδραστικότερος ερμηνευτής όλων των εποχών στην τέχνη του βιολιού και ένας εκ των μεγαλύτερων αστέρων της μουσικής τέχνης του 20ου αιώνα στον τομέα της μουσικής εκτέλεσης.
Η τέχνη του Leonid Kogan, μία τέχνη που επηρέασε γενιές ολόκληρες μουσικών εγχόρδων οργάνων σε όλον τον κόσμο, αποτελεί ένα κορυφαίο ορόσημο στην ιστορία της μουσικής ερμηνείας και μία παρακαταθήκη μοναδική για την παγκόσμια μουσική κληρονομιά.
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης πρόκειται να τιμήσει τη μέγιστη αυτή μουσική προσωπικότητα και την επέτειο των εκατό χρόνων από τη γέννησή του, διοργανώνοντας ένα μεγάλο επετειακό αφιέρωμα. Το αφιέρωμα θα συγκεντρώσει τους μεγαλύτερους αστέρες του βιολιού παγκοσμίως στην πόλη της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας στο κοινό της βόρειας Ελλάδας μία ανεπανάληπτη εμπειρία μουσικής τέχνης εφάμιλλη με αυτή των μεγαλύτερων φεστιβάλ κλασικής μουσικής του εξωτερικού.
Οι κορυφαίοι βιολονίστες Λεωνίδας Καβάκος, Viktoria Mullova και Augustin Hadelich θα λαμπρύνουν τη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης για τρεις ανεπανάληπτες συναυλίες, οι οποίες θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στη μνήμη του μουσικόφιλου κοινού.
ΤΡ 1 Οκτωβρίου
Λεωνίδας Καβάκος – Cluj Philharmonic Orchestra
ΤΕ 2 Οκτωβρίου
Viktoria Mullova – Cluj Philharmonic Orchestra
ΠΕ 3 Οκτωβρίου
Διάλεξη – συζήτηση για τον L. Kogan
Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν
ΚΥ 6 Οκτωβρίου
Augustin Hadelich – Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
- 01 Οκτωβρίου 2024 έως 06 Οκτωβρίου 2024
Τρι|Τετ|Πεμ|Παρ|Σαβ|Κυρ (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)
ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
7/10 Γκεόργκι Γκοσποντίνοφ
O Georgi Gospodinov (Γκεόργκι Γκοσποντίνοφ) γεννήθηκε το 1968. Είναι ένας από τους πιο μεταφρασμένους Βούλγαρους συγγραφείς μετά το 1989, ενώ συγκαταλέγεται στους πιο εφευρετικούς και τολμηρούς λογοτέχνες της Ευρώπης.
Το 2023 κέρδισε το International Booker Prize, το κορυφαίο λογοτεχνικό βραβείο στον αγγλόφωνο κόσμο.
Το πρώτο του βιβλίο Φυσικό μυθιστόρημα (Ίκαρος, 2020) κυκλοφόρησε το 1999, έγινε διεθνές μπεστ σέλερ, μεταφράστηκε σε 24 γλώσσες και χαρακτηρίστηκε από το New Yorker ως ένα «πρωτοποριακό-πειραματικό ντεμπούτο». Το δεύτερο μυθιστόρημά του Περί φυσικής της μελαγχολίας (Ίκαρος, 2018) κέρδισε πολλά λογοτεχνικά βραβεία, μεταξύ άλλων το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος στη Βουλγαρία (2013), το ελβετικό βραβείο Jan Michalski Preis (2016) και το πολωνικό βραβείο Angelus (2019). Έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 15 γλώσσες. Το τρίτο του μυθιστόρημα Χρονοκαταφύγιο (Ίκαρος, 2021) κυκλοφόρησε το 2020. Τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος στη Βουλγαρία (2021) καθώς και με το βραβείο Strega Europeo (2021).
Έχει διδάξει στο Πρόγραμμα Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστήμιου Humboldt στο Βερολίνο και εργάστηκε ως επισκέπτης συγγραφέας στο Berliner Künstlerprogramm des DAAD και στο Wissenschaftskolleg zu Berlin.
4/11 Εντουάρ Λουί
Ο Εντουάρ Λουί γεννήθηκε στην Αλλενκούρ της Γαλλίας το 1992 με το όνομα Εντύ Μπελγκέλ. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στην École Νormale. Το πρώτο του βιβλίο, Να τελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ (μτφρ. Μιχάλης Αρβανίτης, 2018), προκάλεσε έντονη δημόσια συζήτηση, γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, μεταφράστηκε σε πάνω από είκοσι γλώσσες και διασκευάστηκε για το θέατρο, όπως και όλα τα επόμενα έργα του. Από τους αντίποδες κυκλοφορούν επίσης σε μετάφραση Στέλας Ζουμπουλάκη η Ιστορία της βίας (2019), το Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου (2020), οι Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας (2021) και η συζήτηση ανάμεσα στον Εντουάρ Λουί και τον Κεν Λόουτς, Διάλογος για την τέχνη και την πολιτική (2021).
4/12 Ρέα Γαλανάκη
Η Ρέα Γαλανάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στην Αθήνα. Έχει εκδώσει μυθιστορήματα, διηγήματα, ποιήματα και δοκίμια. Ανήκει στα ιδρυτικά μέλη της Εταιρείας Συγγραφέων.
Για το σύνολο του έργου της έλαβε το Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων 2023.
Για την προσφορά της στα γράμματα και στις τέχνες τιμήθηκε από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου με το παράσημο του Χρυσού Σταυρού του Τάγματος της Ευποιίας (2022).
Έχει τιμηθεί δύο φορές με Κρατικό Βραβείο (Μυθιστορήματος 1999 και Διηγήματος 2005). Eπίσης έχει τιμηθεί με το Βραβείο Πεζογραφίας Κώστα και Ελένης Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών (2003), με το Βραβείο «Νίκος Καζαντζάκης» του Δήμου Hρακλείου Kρήτης (1987) και με το Βραβείο Αναγνωστών του Eθνικού Kέντρου Bιβλίου (2006).
To μυθιστόρημά της Η Άκρα Ταπείνωση απέσπασε το βραβείο Balkanika Literary Award, τη διεθνή διάκριση των Βαλκανικών χωρών (2019). Το ίδιο βιβλίο, στη γαλλική του έκδοση, ήταν υποψήφιο για το Prix Méditerranée Étranger (2017).
Το μυθιστόρημά της Ο βίος του Ισμαήλ Φερίκ πασά είναι το πρώτο ελληνικό μυθιστόρημα που εντάχθηκε από την Ουνέσκο στην «UNESCO Collection of Representative Works» (1994), ενώ το Ελένη ή ο Κανένας διεκδίκησε το Ευρωπαϊκό Βραβείο «Αριστείον» μπαίνοντας στην τελική τριάδα των υποψήφιων έργων (1999).
Έργα της έχουν μεταφραστεί σε δεκαεπτά γλώσσες: αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, ιταλικά, ολλανδικά, τσεχικά, βουλγαρικά, σουηδικά, λιθουανικά, τουρκικά, αραβικά, κινεζικά, εβραϊκά, αλβανικά, καταλανικά και ουκρανικά.
ΚΥΚΛΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
09/10 Contrasts/Αντιθέσεις
Το Contrasts/Αντιθέσεις είναι ένα πρόγραμμα με τέσσερα έργα για βιολί, κλαρινέτο και πιάνο, γραμμένα την περίοδο του μεσοπολέμου από μεγάλους συνθέτες όπως ο Aram Khatchaturian, οIgor Stravinsky, ο Alban Berg και οBéla Bartók.
A. Khatchaturian Τρίο για κλαρινέτο, βιολί και πιάνο σε σολ ελάσσονα
I. Stravinsky Σουίτα από το TheSoldier’sTale για βιολί, κλαρινέτο και πιάνο
A. Berg Adagio από το Kammerkonzert για βιολί, κλαρινέτο και πιάνο
B. Bartók Contrasts για βιολί, κλαρινέτο και πιάνο, Sz.111
Δημήτρης Χανδράκης βιολί
Κώστας Τζέκος κλαρινέτο
Νίκος Κυριόσογλου πιάνο
18/10 150 ΧΡΟΝΙΑ ARNOLD SCHÖNBERG – ARON QUARTET & ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΑΝΤΟΣ (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α. Schönberg: Ode to Napoleon, op. 41
G. Mahler: Κουαρτέτο για πιάνο σε λα ελάσσονα
A.v. Webern: Κουιντέτο για πιάνο
L.v. Beethoven: Κουαρτέτο αρ. 11 σε φα ελάσσονα, έργο 95
Aron Quartet
Χρήστος Μαράντος Πιάνο
21/10 ΡΕΣΙΤΑΛ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ / DOUBLE PORTRAIT: TAKEMITSU – TAKAHASHI (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ)
Η μουσική και η αισθητική των Tōru Takemitsu και Yūji Takahashi μέσα από τα έργα τους για φλάουτο και πιάνο.
Η φλαουτίστα Ναταλία Γεράκη και ο πιανίστας Παύλος Αντωνιάδης προσεγγίζουν το έργο δύο πρωτοπόρων συνθετών της μεταπολεμικής Ιαπωνίας παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα που διερευνά διαστάσεις της δημιουργίας τους και επιχειρεί μια ιχνογράφηση της σχέσης τους.
Ο Tōru Takemitsu αφομοίωσε τη φιλοσοφία της Ανατολής και της Δύσης, αναδεικνύοντας τις αντιθέσεις (σιωπή-ήχος, φως-μισοσκόταδο, παράδοση-καινοτομία) και τις δυνάμεις της φύσης ως δομικά στοιχεία του έργου του. Η διαμόρφωση ενός άκρως προσωπικού, αλλά με οικουμενική απεύθυνση, μουσικού ιδιώματος αποτέλεσε υπαρξιακό ζήτημα για τον Takemitsu.
Οι μουσικές αναζητήσεις του πιανίστα και συνθέτη Yūji Takahashi παρουσιάζουν αξιοσημείωτη ευρύτητα, περιλαμβάνοντας την ηλεκτρονική και τη στοχαστική μουσική, το πολιτικό τραγούδι, αλλά και την αξιοποίηση των πολυμέσων. Ο Yūji Takahashi παραμένει ένας άοκνος πειραματιστής και πολιτικός ακτιβιστής. Υπήρξε συνεργάτης του Tōru Takemitsu και ερμηνευτής έργων του.
Ο συγκερασμός της ιαπωνικής παράδοσης με τη σύγχρονη δυτική τέχνη αποτέλεσε κοινή παράμετρο στο έργο των Takemitsu και Takahashi. Για τους δύο συνθέτες, η πνευματική δημιουργία αναδείχθηκε σε
απόλυτη αναγκαιότητα, στο κατεξοχήν μέσο νοηματοδότησης στο πλαίσιο μιας εναγώνιας υπαρξιακής αναζήτησης. Συμπορεύτηκαν μουσικά για τρία ιδιαιτέρως παραγωγικά χρόνια και παρά τις διακυμάνσεις της σχέσης τους, η ψυχική τους σύνδεση παρέμεινε βαθιά.
Ναταλία Γεράκη Φλάουτο/άλτο φλάουτο
Παύλος Αντωνιάδης Πιάνο
22/10
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΦΕΤΣΑΣ – ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α’ Μέρος
L.v. Beethoven: Σονάτα για τσέλο αρ. 3 σε λα μείζονα, έργο 69
A. Dvořák: Rondo για τσέλο και πιάνο σε σολ ελάσσονα, έργο 94
Β’ Μέρος
P. I. Tchaikovsky: Pezzo capriccioso για τσέλο και πιάνο σε σι ελάσσονα, έργο 62
A. Schnittke: Σονάτα για τσέλο και πιάνο αρ. 1
Δύο χαρισματικοί σολίστ ερμηνεύουν κορυφαία έργα του ρεπερτορίου για τσέλο και πιάνο. Στο επίκεντρο της βραδιάς είναι η δημοφιλέστατη Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο αρ. 3 του Ludwig van Beethoven, η πρώτη στην οποία ο σπουδαίος μουσουργός αποδίδει ισότιμο ρόλο στα δύο όργανα, και η Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο αρ. 1 του Alfred Schnittke, μία από τις πλέον σπαρακτικές και ερεβώδεις συνθέσεις του μεγάλου δημιουργού του 20ού αιώνα. Στις επιλογές του Κωνσταντίνου Σφέτσα και του Στέφανου Θωμόπουλου για το πρόγραμμα της συναυλίας τους συμπεριλαμβάνονται επίσης το μελωδικό Ροντό σε σολ ελάσσονα του Antonín Dvořák, ευρύτερα γνωστό κυρίως από την ορχηστρική του εκδοχή, και το Pezzo capriccioso σε σι ελάσσονα του Pyotr Ilyich Tchaikovsky, αντιπροσωπευτικό έργο υψηλών δεξιοτεχνικών απαιτήσεων του ευρωπαϊκού Ρομαντισμού.
Κωνσταντίνος Σφέτσας Βιολοντσέλο
Στέφανος Θωμόπουλος Πιάνο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
14/10 ΜΑΖΙ, ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ- ΜΑΝΩΜΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ)
Το πρώτο τραγούδι στη δισκογραφία της Μαρίας Φαραντούρη είναι το Ματωμένο φεγγάρι σε στίχους Νίκου Γκάτσου και μουσική Μίκη Θεοδωράκη. Aκολουθούν άλλα τρία τραγούδια των δύο δημιουργών, του 1965. Στη συνέχεια, η Μαρία Φαραντούρη ερμηνεύει τον λόγο του ποιητή με μουσική Μάνου Χατζιδάκι, σε τέσσερα έργα: Τα παράλογα, Εφιάλτης της Περσεφόνης, Σκοτεινή μητέρα και Αμοργός.
Ο Μανώλης Μητσιάς ξεκινάει τη συνεργασία του με τον Νίκο Γκάτσο το 1969 με το πασίγνωστο τραγούδι Μ’ ένα παράπονο σε μουσική Δήμου Μούτση. Στη συνέχεια, ο Γκάτσος θα γράψει πολλά τραγούδια για να τα ερμηνεύσει πρώτος ο Μανώλης Μητσιάς, σε μουσική του Δήμου Μούτση, ή του Λουκιανού Κηλαηδόνη, κυρίως όμως σε μουσική του Μάνου Χατζιδάκι στους δίσκους: Της γης το χρυσάφι, Αθανασία, με τον Γιάννη τον φονιά να έχει ταυτιστεί με τον ερμηνευτή και Χειμωνιάτικος ήλιος. Συνυπολογίζοντας Το τραγούδι του παλιού καιρού σε μουσική Ηλία Ανδριόπουλου και το Ορατόριο Μέρες Επιταφίου σε μουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου, ο Μητσιάς έχει ερμηνεύσει σε πρώτη εκτέλεση πάνω από ογδόντα τραγούδια σε στίχους Γκάτσου, διεκδικώντας τον τίτλο του βασικού ερμηνευτή του. Με αυτή την παρακαταθήκη, η Μαρία Φαραντούρη και ο Μανώλης Μητσιάς, ο Μανώλης Μητσιάς και η Μαρία Φαραντούρη, αποφάσισαν να σας ξεναγήσουν Μαζί, στον κόσμο του Νίκου Γκάτσου. Κοντά τους η Αγαθή Δημητρούκα και επτά καταξιωμένοι μουσικοί
Μαρία Φαραντούρη Τραγούδι |
Μανώλης Μητσιάς Τραγούδι |
Αγαθή Δημητρούκα Τραγούδι |
Αχιλλέας Γουάστωρ Πιάνο |
Ηρακλής Ζάκκας Μπουζούκι |
David Lynch Πνευστά |
Πέτρος Βαρθακούρης Μπάσο |
Γιώτης Σαμαράς Κιθάρα |
Σπύρος Παναγιωτακόπουλος Ντραμς |
Μιχάλης Πορφύρης Βιολοντσέλο |
Δημήτρης Μπουρμπούλης Ήχος |
13/11 ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: ’30’ με τον ΑΛΚΙΝΟΟ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
Μια συναυλία με έργα του Μάνου Χατζιδάκι με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη.
Α’ ΜΕΡΟΣ: «ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ»
Ο ΑΠΡΟΟΠΤΟΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΙΑΣ «ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ» ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ
«Σαν γνήσιος στρατηγός το ’65 θέλησα να κάνω στην Ελλάδα μια επανάσταση. Αντί για τανκ, πήρα ένα παιδί – έφηβο μελαχρινό και όμορφο από την παιδική χορωδία των ανακτόρων και του είπα να τραγουδήσει. Μου λέει: «για να τραγουδήσω χρειάζομαι καινούργιους μύθους».
– Πολύ σωστά, σκέφθηκα.
Και με τον Γκάτσο αρχίσαμε να κατασκευάζουμε μύθους τον έναν μετά τον άλλο, με κοπέλες που ‘χαναν τα κλειδιά από τη Θήβα, με Ιρλανδούς και Ιουδαίους που ‘ψαχναν στην έρημο για γάμους και χαρά, μ’ ευαίσθητους ληστές στην τελευταία τους στιγμή, με ένα παιδί που σφάζει φίλους κι αδελφούς γιατί ποτέ κανείς δεν του’ δώσε την σημασία την πρέπουσα, με τον Ορέστη που έγινε πουλί στο δάσος για να ξεφύγει από τη μοίρα του, μ’ ένα παιδί που έμοιαζε του Χριστού κι άλλα πολλά. Κι ο ένας μύθος έμπαινε πάνω στον άλλο κι έγιναν τόσοι πολλοί και τόσοι δυνατοί που τρόμαξε το παιδί, τρόμαξε ο κόσμος, τρόμαξε και η εταιρία που θα έβγαζε τον δίσκο. Όλοι τρομάξανε εκτός από τον Γκάτσο κι εμένα που εξακολουθήσαμε με περισσότερο πάθος την κατασκευή και σύνθεση των μύθων, ξεχνώντας εντελώς την επανάσταση που είχα προγραμματίσει»
Μάνος Χατζιδάκις
Β’ ΜΕΡΟΣ: 19 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΙΑΣ «ΑΛΛΗΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ»
Μια ενότητα ανεξαρτήτων τραγουδιών μιας «άλλης μυθολογίας» του συνθέτη, με χάρτινα φεγγαράκια που φωτίζουν παιδιά κάτω στον κάμπο, μεθυσμένα κορίτσια, οδοιπόρους, νεαρούς πρίγκιπες που νόμιζαν πως θ’ αλλάξουν τον κόσμο, και μια παρεξήγηση που δεν ξέρουμε αν δόθηκε εξήγηση ακόμη.
Καλλιτεχνική επιμέλεια : Γιώργος Χατζιδάκις / Παραγωγή Panik Live Productions
Αλκίνοος Ιωαννίδης Τραγούδι
Μουσική διεύθυνση, πιάνο Λευτέρης Μιχαλόπουλος
Ηλίας Σκορλίδης κλαρινέτο
Σωκράτης Ανθής τρομπέτα
Γιώργος Τοσικιάν κιθάρα
Νίκος Κατσίκης μπουζούκι, μαντολίνο, κιθάρα
Διονύσης Βαρβιτσιώτης βιολί
Αλέξανδρος Μποτίνης βιολοντσέλο
Τάκης Καπογιάννης κοντραμπάσο
Μαριλένα Δωρή φλάουτο
Αντώνης Λαγός κόρνο
23/10 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ ΓΙΑ ΦΩΝΗ & ΠΙΑΝΟ
ΤΖΟΥΛΙΑ ΣΟΥΓΛΑΚΟΥ – ΣΟΦΙΑ ΤΑΜΒΑΚΟΠΟΥΛΟΥ (59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ)
Μία περιδιάβαση σε τραγούδια για φωνή και πιάνο ορισμένων από τους σημαντικότερους συνθέτες της λόγιας ελληνικής μουσικής, όπως ο Σαμάρας, ο Καλομοίρης, ο Κωνσταντινίδης, ο Ριάδης και ο Σπάθης. Τα τραγούδια και τους κύκλους τραγουδιών ερμηνεύουν δύο σημαντικές καλλιτέχνιδες, η σοπράνο Τζούλια Σουγλάκου, μία από τις διακεκριμένες ερμηνεύτριες της γενιάς της, και η πιανίστα Σοφία Ταμβακοπούλου, εξειδικευμένη στη συνοδεία φωνής.
Τζούλια Σουγλάκου Σοπράνο
Σοφία Ταμβακοπούλου Πιάνο
ΟΠΕΡΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
27/10, 20/10, 01/11 G. VERDI – LA TRAVIATA
(59αΔΗΜΗΤΡΙΑ)
Διοργάνωση: ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – 59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Όπερα σε τρεις πράξεις
Σε λιμπρέτο του Francesco Maria Piave
Με ελληνικούς υπέρτιτλους
Η όπερα Τραβιάτα περιγράφει τον έρωτα της Βιολέττας Βαλερύ, μιας εταίρας, με τον Αλφρέντο Ζερμόν, γόνο καλής οικογένειας του Παρισιού. Η σχέση προκαλεί την αντίδραση της οικογένειας του νέου, το ζευγάρι χωρίζει και ξανασυναντιέται λίγο πριν το θάνατο της κοπέλας. Πασίγνωστες άριες και ντουέτα ντύνουν μία από τις πιο αγαπημένες ιστορίες μεγάλου έρωτα, ματαιωμένου από τις κοινωνικές συμβάσεις.
Η πρεμιέρα της Τραβιάτα το 1853 στο Τεάτρο Φενίτσε της Βενετίας αναφέρεται συνήθως ως μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στην Ιστορία της Όπερας. Σήμερα το αριστούργημα του Βέρντι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του ρεπερτορίου με εκατοντάδες παραστάσεις κάθε χρόνο στις όπερες του κόσμου και με χιλιάδες θεατών να τις παρακολουθούν εκστατικά.
Philippe Forget Διεύθυνση Ορχήστρας |
Νίκος Πετρόπουλος Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί |
Αγγέλα – Κλεοπάτρα Σαρόγλου Αναβίωση σκηνοθεσίας |
Χρήστος Τζιόγκας Αναβίωση φωτισμών |
Βασιλική Καραγιάννη Βιολέττα Βαλερύ |
θ.α. Αλφρέντο Ζερμόν |
Δημήτρης Πλατανιάς Τζόρτζιο Ζερμόν |
Χρυσάνθη Σπιτάδη Φλόρα Μπερβουά |
Γιάννης Καλύβας Γκαστόνε |
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης |
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΠΑΡΟΚ
18/11, 20/11, 22/11,23/11
Η Εποχή των Πειραμάτων
Το 7ο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής, κάτω από τον τίτλο Η Εποχή των Πειραμάτων, εστιάζει στην ιδιαίτερα πρωτότυπη και ευφάνταστη μουσική του 17ου αιώνα, η οποία διακατέχεται από ασυγκράτητη δημιουργικότητα και ποικιλομορφία, και διάχυτο πνεύμα νεωτερικότητας, αναζήτησης και πειραματισμού. Είναι κατά τη διάρκεια του 17ου αιώνα που μπαίνουν οι βάσεις και γεννιούνται τα χαρακτηριστικά όλης της μετέπειτα δυτικής κλασικής μουσικής. Τότε εμφανίζονται και εξελίσσονται οι διάφορες μουσικές φόρμες (η όπερα, η καντάτα, η σονάτα, η σουίτα, το κοντσέρτο, η συμφωνία), οι οικογένειες των οργάνων, η τεχνική τους ανάπτυξη καθώς και η ίδια η έννοια της δεξιοτεχνίας, και τότε αναπτύσσεται το δυτικό τονικό σύστημα και η αρμονία. Το φεστιβάλ παρουσιάζει τις πιο σημαντικές κι ενδιαφέρουσες πτυχές αυτής της υπέροχης μουσικής περιόδου, διατρέχοντας τον 17ο αιώνα σε τέσσερις συναυλίες με διακεκριμένους και κορυφαίους μουσικούς της ευρωπαϊκής και ελληνικής μπαρόκ σκηνής.
Καλλιτεχνική διεύθυνση φεστιβάλ Δήμος Γκουνταρούλης
Πρόγραμμα:
1η συναυλία, Δευτέρα 18/11
Mad Songs, τα τραγούδια της τρέλας – Αγγλία, 2ο μισό του 17ου αιώνα
Στο 2ο μισό του 17ου αιώνα άνθησε στην Αγγλία ένα είδος τραγουδιού που έγινε πολύ δημοφιλές, συνδύαζε με πρωτότυπο τρόπο ποίηση, δραματικότητα και μουσική και έγινε γνωστό ως Mad Songs, τα τραγούδια της τρέλας. Συνθέτες όπως οι Henry και David Purcell, John Blow και John Eccles έγραψαν πληθώρα τραγουδιών με ιδιαίτερα πειραματικό χαρακτήρα, περίπλοκες φόρμες και μελωδίες, τολμηρές αρμονίες και δραματικές εναλλαγές συναισθημάτων, εμπνευσμένων από το θέμα της τρέλας. Η Γαλλίδα σοπράνο Chantal Santon Jeffery, που εμφανίζεται στις μεγαλύτερες αίθουσες, όπερες και φεστιβάλ της Ευρώπης, συνοδεύεται από ένα γαλλο-ελληνικό σύνολο εξαιρετικών μουσικών και μαζί παρουσιάζουν τα τραγούδια της τρέλας, συνήθως γραμμένα για φωνή και μπάσο κοντίνουο, σε πρωτότυπες μεταγραφές που δίνουν έμφαση στα ιδιαίτερα και εκλεπτυσμένα ηχοχρώματα των σπάνιων μπαρόκ οργάνων του συνόλου.
ChantalSantonJefferyσοπράνο
MélanieFlahautαναγεννησιακά & μπαρόκ πνευστά
MarionLeMoalαναγεννησιακά & μπαρόκ πνευστά
Lukas Schneider βιόλα ντα γκάμπα
Ανδρέας Λινός βιόλα ντα γκάμπα
BertrandCuillerκλαβιόργκανουμ
Miguel Henry αναγεννησιακά και μπαρόκ νυκτά, μουσική μεταγραφή
2η συναυλία, Τετάρτη 20/11
ArcangeloCorelli, op.5 – 1700, το τέλος μιας εποχής
Οι εμβληματικές Σονάτες για βιολί και μπάσο κοντίνουο op.5 του Arcangelo Corelli εκδόθηκαν ακριβώς την 1η Ιανουαρίου του 1700, σηματοδοτώντας το τέλος του 17ου και την αρχή του 18ου αιώνα, καθώς και την αλλαγή ύφους και τεχνοτροπίας από το πρώιμο στο όψιμο ιταλικό μπαρόκ, βάζοντας τις βάσεις για το πέρασμα από την τροπικότητα στην καθαρή τονικότητα και αρμονία και εδραιώνοντας την φόρμα της σονάτας για σόλο όργανο και μπάσο κοντίνουο. Το op.5 του Corelli είχε μεγάλη απήχηση στην εποχή του, εκδόθηκε σε διάφορα μέρη της Ευρώπης και επηρέασε άμεσα συνθέτες όπως ο Βιβάλντι και ο Μπαχ. Η συναυλία προτείνει μια ιδιαίτερα πρωτότυπη ανάγνωση του έργου, με το τετράχορδο βιολοντσέλο πίκολο στο ρόλο του σολίστα και με πλούσιο και εκλεπτυσμένο σε ηχοχρώματα μπάσο κοντίνουο. Προσκεκλημένος του συνόλου εξαιρετικών Ελλήνων μουσικών ένας από τους πιο αναγνωρισμένους και δραστήριους λαουτίστες της Ευρώπης, ο Ιταλός Emanuele Forni.
Δήμος Γκουνταρούλης βιολοντσέλο πίκολο
Ανδρέας Λινός βιόλα ντα γκάμπα
EmanueleForniαρχιλαούτο, μπαρόκ κιθάρα
Μάρκελλος Χρυσικόπουλος τσέμπαλο
3η συναυλία, Παρασκευή 22/11
‘Κάθε λογής σπάνιες και μοντέρνες εφευρέσεις’ – οργανική μουσική από την Ιταλία του Γαλιλαίου
Στο 1ο μισό του 17ου αιώνα ξεκίνησε και άνθησε στην Ιταλία, μέσα σε ένα κλίμα απίστευτης δημιουργικότητας, νεωτερικότητας και πειραματισμού, αυτό που θα ονομαστεί αργότερα και που γνωρίζουμε σήμερα ως μπαρόκ μουσική. Μέσα σε αυτό το κλίμα η οργανική μουσική, και μαζί της η οικογένεια των βιολιών, επίσης ιταλικής καταγωγής, είχε πρωτόγνωρη και ραγδαία εξέλιξη. Το είδος της οργανικής Canzona και της σονάτας για βιολί και μπάσο κοντίνουο, ή της τρίο σονάτας για δύο βιολιά και κοντίνουο, γνώρισαν ιδιαίτερη δημοτικότητα και οι σημαντικότεροι Ιταλοί συνθέτες και οργανοπαίχτες της εποχής έγραψαν πληθώρα έργων με έντονα στοιχεία πειραματισμού και αυτοσχεδιασμού, βάζοντας έτσι τις βάσεις για τον λαμπερό και δεξιοτεχνικό χαρακτήρα της οργανικής μπαρόκ μουσικής. Στη συναυλία παίρνουν μέρος κάποιοι από τους καλύτερους και πιο έμπειρους μουσικούς της ελληνικής μπαρόκ σκηνής, καθώς και η ιδιαίτερα δραστήρια Βουλγάρα βιολονίστα, leader της διάσημης μπαρόκ ορχήστρας Pommo d’Oro και διευθύντρια του Φεστιβάλ Μπαρόκ Τεχνών της Σόφιας, Zefira Valova.
Φανή Βοβώνη μπαρόκ βιολί
ZefiraValovaμπαρόκ βιολί
Ιάσων Ιωάννου μπαρόκ τσέλο
Πάνος Ηλιόπουλος τσέμπαλο
4η συναυλία, Σάββατο 23/11
HeinrichIgnaz Franz Biber – Οι Σονάτες των Μυστηρίων
Η περίφημη και μοναδική συλλογή από 15 σονάτες για βιολί και μπάσο κοντίνουο του αυστριακού συνθέτη και δεξιοτέχνη βιολιστή Heinrich Ignaz Franz Biber, που έγινε γνωστή ως Σονάτες των Μυστηρίων ή Σονάτες του Ροζάριου, εκδόθηκε ακριβώς 350 χρόνια πριν, το 1674. Η συλλογή αυτή εκπροσωπεί και συνδυάζει με τον πιο εύλογο τρόπο τον έντονο θρησκευτικό χαρακτήρα και ταυτοχρόνως το απίστευτα ανοιχτό και πειραματικό πνεύμα της οργανικής μπαρόκ μουσικής του 17ου αιώνα. Καθεμία από αυτές τις 15 σονάτες συμβολίζει ένα από τα 15 λατρευτικά μυστήρια της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, που χωρίζονται σε τρεις ενότητες – τα χαρμόσυνα μυστήρια (Ευαγγελισμός, Γέννηση κλπ.), τα οδυνηρά μυστήρια (η Αγωνία στον Κήπο, η Σταύρωση κλπ.) και τα ένδοξα μυστήρια (Ανάσταση, Ανάληψη κλπ.). Ταυτοχρόνως, καθεμία από αυτές τις σονάτες προτείνει κι από μία διαφορετική scordatura, ένα διαφορετικό κούρδισμα των χορδών του βιολιού, ωθώντας στα άκρα τις τεχνικές, εκφραστικές και ηχοχρωματικές δυνατότητες του βιολιού, το ίδιο το όργανο και τον εκτελεστή. Οι τρεις κορυφαίοι μουσικοί αυτής της συναυλίας παίζουν μαζί ανά τον κόσμο ως μέλη του μπαρόκ συνόλου του διάσημου βιολιστή Daniel Hope.
Σίμος Παπάνας μπαρόκ βιολί
EmanueleForniαρχιλαούτο
Μάρκελλος Χρυσικόπουλος τσέμπαλο
3ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
19/11 TRIO ZIMBALIST
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Lera Auerbach: Τρίο για πιάνο αρ. 1, έργο 28
Mieczysław Weinberg: Τρίο για πιάνο, έργο 24
Antonín Dvořák: Τρίο για πιάνο αρ. 4 σε μι ελάσσονα, έργο 90, B. 166 “Dumky”
Το Trio Zimbalist έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές για την ακρίβεια και την πυρετώδη ένταση, τη ζωντάνια και το σθένος των ερμηνειών του. Το 2021 υπήρξε ensemble in residence στις “Νύχτες Κλασικής Μουσικής” στο Φεστιβάλ της Γενναδείου Βιβλιοθήκης στην Αθήνα. Τα μέλη του τρίο, ο βιολονίστας Josef Špaček, ο τσελίστας Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Petrin και ο πιανίστας George Xiaoyuan Fu, είναι όλοι διακεκριμένοι απόφοιτοι του Curtis Institute of Music στη Φιλαδέλφεια. Περιζήτητοι σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ ως σολίστ και ως μουσικοί δωματίου, αποτελούν ένα απαράμιλλο σύνολο, με ρεπερτόριο που εκτείνεται από ρομαντικά αριστουργήματα, μέχρι τους πιο διάσημους συνθέτες του σήμερα.
Το Trio Zimbalist εμφανίζεται σε συνεργασία με το Curtis Institute of Music.
Trio Zimbalist :
Josef Špaček Βιολί
Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν Βιολοντσέλο
George Xiaoyuan Fu Πιάνο
25/11 QUATUOR MODIGLIANI
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
W.A. Mozart: Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 3 σε σολ μείζονα KV156, 134b
(από τον κύκλο των έξι Milanese Quartets K 155-160)
M. Ravel: Κουαρτέτο εγχόρδων σε φα μείζονα, έργο 35
L.v. Beethoven: Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 8 σε μι ελάσσονα, έργο 59, αρ.2
(από τον κύκλο Razumovsky)
Το Κουαρτέτο Modigliani ιδρύθηκε το 2003 και αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο περιζήτητα κουαρτέτα του σήμερα, με τακτικές εμφανίσεις σε εξέχουσες διεθνείς συναυλίες και στις πιο διάσημες σκηνές του κόσμου. Εκτός από τις ετήσιες περιοδείες στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ασία, οι πολυάριθμες ευρωπαϊκές περιοδείες του κουαρτέτου το έφεραν σε αίθουσες όπως το Wigmore Hall, η Philharmonie de Paris, το Théâtre des Champs-Elysées, η Φιλαρμονική του Βερολίνου, το Vienna Konzerthaus, η Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης και το Elbphilharmonie στο Αμβούργο.
Quatuor Modigliani :
Amaury Coeytaux 1ο βιολί
Loïc Rio 2ο βιολί
Lauremt Marfaing βιόλα
François Kieffer βιολοντσέλο
3/12 INTERNATIONALMENUHINSOLOISTS
OlegKaskiv, Κοντσερτίνο Και Διεύθυνση
StefanMilenkovich, Βιολί
Γιώργος Δεμερτζής, Βιολί
Σίμος Παπάνας, Βιολί
Χρίστος Γαλιλαίας, Βιολί
A. Vivaldi: Concerto for 4 violins in B minor
A. Vivaldi: Concerto for 2 violins in A minor
J. S. Bach: Concerto for 2 violins in D minor
F. Mendelsohn: String Symphony No. 9 in C major “Swiss”
09/12 ZEHETMAΙER QUARTETΤ
Πρόγραμμα: Shubert: Quartettsatz C minor D703
Brahms: String Quartet in C minor op.51 No.1
Sibelius: Voces Intimä
Συντελεστές: Thomas Zehetmair – violin 1
Jacub Jakowicz – violin 2
– viola
Christian Elliot – cello
Ν. ΞΑΝΘΟΥΛΗΣ – Μ. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗ: ΤΑΠΑΠΟΥΤΣΙΑΤΟΥΑΛΛΟΥ
05/12
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζει για δεύτερη φορά το αλληγορικό μουσικό παραμύθι «Τα Παπούτσια του Άλλου» στο πλαίσιο του ενταγμένου στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «ΕΛΛΑΔΑ 2.0» έργου «Πιλοτικές Δράσεις Πολιτιστικής Συνταγογράφησης» του Υπουργείου Πολιτισμού.
«Τα Παπούτσια του Άλλου», το νέο σκηνικό έργο του αγαπημένου συνθέτη Νίκου Ξανθούλη και της ταλαντούχας λιμπρετίστα Μαριβίτας Γραμματικάκη, είναι ένα έργο που δημιουργήθηκε με αγάπη, ευαισθησία και ενσυναίσθηση ειδικά για τους ωφελούμενους του έργου των Πιλοτικών Δράσεων της Πολιτιστικής Συνταγογράφησης. Επαγγελματίες από το χώρο της Τέχνης, της Ψυχικής Υγείας και ψυχικά ευαίσθητοι συμπολίτες μας συνεργάζονται για πρώτη φορά σε μία γιορτή της μουσικής, σε μία γιορτή της Τέχνης. Η καταλυτική δύναμη της Τέχνης μέσω του μουσικού παραμυθιού αποδεικνύει με μετρήσιμα ερευνητικά αποτελέσματα την θεραπευτική της διάσταση για την ψυχή των ανθρώπων χαράσσοντας τον δρόμο για την έναρξη της Πολιτιστικής Συνταγογράφησης στη χώρα μας.
Ελάτε να γίνουμε όλοι συνταξιδιώτες σε αυτό το πολύτιμο σκηνικό και να συμμετέχουμε στο πραγματικό ταξίδι της συμπερίληψης, της συμβολικής αναζήτησης του αληθινού μας εαυτού και του δικαιώματός μας στη δική μας αλήθεια μπαίνοντας στα «Παπούτσια του Άλλου».
Νίκος Ξανθούλης Συνθέτης |
Μαριβίτα Γραμματικάκη Λιμπρέτο |
Γιάννης Διδασκάλου Σκηνοθεσία |
Μίλτος Τσιάντος Χόρδεθ |
Πέτρος Παπαζήσης Βασιλιάς |
Ραφαέλα Τσομπανούδη Αριέττα |
Γιώργος Χρυσικός Πιού |
Δημήτριος Φλάρης Λόργκεν |
Συμμετέχουν μέλη της: |
MOYSA – Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης |
Χρήστος Κολοβός Διεύθυνση Ορχήστρας |
Συμμετέχοντες των εργαστηρίων της Πολιτιστικής Συνταγογράφησης |
Χορωδία από το Χορωδιακό Εργαστήρι της «Πολιτιστικής Συνταγογράφησης» |
Χορωδιακό Εργαστήρι «Πολιτιστικής Συνταγογράφησης»: |
Σοφία Καρακούτα Διδασκαλία χορωδίας |
Κατερίνα Σακέττα Συνοδεία πιάνου |
Σκηνογραφικό – Κινησιολογικό Εργαστήρι «Πολιτιστικής Συνταγογράφησης»: |
Μαρίνα Κωνσταντινίδου Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος |
Κωνσταντίνος Γεράρδος Κινησιολογία/ Διδασκαλία Χορού |
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
12-15/12 Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ
Το μουσικοχορευστικό υπερθέαμα σε παραγωγή του Broadway Entertainment Group που θα συναρπάσει μικρούς και μεγάλους θεατές, βασισμένο στο παγκόσμιο best seller του Αντουάν ντε Σεντ Εξιπερί, συνεχίζει το ταξίδι του με σταθμό την χριστουγεννιάτικη Θεσσαλονίκη.
Οι πολυαγαπημένες και πολυδιαβασμενες ιστορίες του Μικρού Πρίγκιπα από το ταξίδι του στους πλανήτες μετατρέπονται σε ένα εξωπραγματικό σόου, 75 χρόνια μετά την έκδοση του βιβλίου.
23/12 ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ MOYSA– ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ
Ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες, με βαθιά γνώση τής ιστορίας της μουσικής, με σημαντικό, μεγάλο και πολυεπίπεδο έργο που έχει βραβευθεί δεκάδες φορές εντός και εκτός Ελλάδας, συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής, το 2024!
Στις αφιερωματικές συναυλίες που δημιουργούνται σε όλη τη χώρα, παρουσιάζεται ένα πρόγραμμα με τραγούδια που είναι στη βιωμένη μνήμη μας, τα αγαπούν όλες οι γενιές ακροατών και έχουν συνοδεύσει ξεχωριστές στιγμές της ζωής μας.
Στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης MOYSΑ θα ερμηνεύσει πολυαγαπημένα θέματα από τον Ελληνικό Κινηματογράφο, αλλά και μεγάλες επιτυχίες του Μίμη Πλέσσα.
Μαζί της οι εξαιρετικοί ερμηνευτές Ανδριάνα Μπάμπαλη, Δημήτρης Μπάσης, Εύη Σιαμαντά και Τάσης Χριστογιαννόπουλος και η Ορχήστρα «Μίμης Πλέσσας».
Όλοι μαζί, υπόσχονται μία αξέχαστη βραδιά, με τις μεγαλύτερες επιτυχίες του αγαπημένου μας δημιουργού!
Την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμματος υπογράφει η Λουκίλα Καρρέρ Πλέσσα.
26-27/12 ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ- VIENNAMAGIC
Η Θεσσαλονίκη γίνεται ο τόπος όπου ο θεσπέσιος ήχος της κλασσικής μουσικής συναντά την μαγεία των γιορτών. Με μια παράδοση περισσότερων από 15 ετών στην Ελλάδα, μία από τις πιο πολυαναμενόμενες χριστουγεννιάτικες συναυλίες από τους εξαίρετους μουσικούς, της ορχήστρας του JOHAΝN STRAUSS ENSEMBLE, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Με μια νέα προσέγγιση, αποκλειστικά για τις συγκεκριμένες συναυλίες, το κοινό θα απολαύσει μια μοναδική γιορτή της κλασσικής μουσικής.
JohannStraussEnsemble
Διεύθυνση Ορχήστρας: RussellMcGregor
28-30/12 ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ- P.ITCHAICOVSKY
Βασισμένη στο αριστούργημα του P.I Tchaikovsky «Ο Καρυοθραύστης», η παράσταση των διάσημων Ballet Arabesque κεντρίζει το ενδιαφέρον με την σύγχρονη και ταυτόχρονα μαγευτική ερμηνεία των χορευτών καταφέρνοντας να μας μεταφέρουν στην μοναδική χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα των ημερών.
Το κεντρικό μήνυμα που θέλουν να περάσουν οι συντελεστές είναι ότι όλοι πρέπει να μπορούμε να αφήνουμε ελεύθερη την φαντασία μας, να ονειρευόμαστε και να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα.
Χορογραφίες: Boriana Sechanova;
Σκηνογραφία: Boris Stoynov;
Σχεδιασμόςκοστουμιών: Tsvetanka Petkova-Stoynova
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ